mandag 24. april 2017

Vi har designet logo!

For noen uker tilbake, fikk vi i oppgave å designe en logo. Vi kunne velge mellom fire "firmaer".
Beat me, car fix, wooly eller the chef. Jeg valgte oppgaven Woolly, fordi den kom mest naturlig til meg.

Det første jeg gjorde var å lage meg ett fargepalett. Her tok jeg vare på noen farger som jeg forbinder med ull - og naturlige produkter.



Deretter, lagde jeg en stemningstavle, altså moodboard. Her skrev jeg ned ord jeg tenkte på, og skrifttyper jeg kunne tenke meg å bruke.


Da dette var gjort, prøvde jeg å lage en logo som skilte seg litt ekstra ut. 



Men da det dette er litt vanskelig å lese/forstå, i tillegg til at jeg ikke har brukt negativ flate, valgte 
jeg å lage en ny.


Jeg ble fornøyd med hvordan dette ble, så jeg bestemte meg for den jeg likte best, og gjorde den om til svart/hvitt. Dette er fordi en logo skal kunne fungere like godt i svart/hvitt som i farger. Som dere sikkert ser, bruker jeg forskjellige fonter. Grunnen er rett og slett fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for en.. Bildet nedenfor er mitt endelige resultat.




Jeg syntes denne oppgaven har vært morsom og kreativ. Den har vært lærerik og krevende på mange måter. Jeg har lært litt mer hvordan man jobber i Illustrator, og at logo-design er en tålmodighets test. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar